Före och efter - redigering

 
|Nikon D7000 + Nikkor 50mm f/1.8 G|

Satt och experimenterade lite i ps och tänkte eftersom jag inte har något annat att göra inlägg om kan jag ju visa lite vad jag håller på med...
 
På denna bild ser ni både före och efter, jag tror alla förstår vilken som är vilken. Iallafall, detta är vad jag har gjort:
 
  • Ökat skärpan
  • Lagt på en egengjord övertoningskarta - lite orange/blå
  • Ändrat övertoningskartan från normal till raster i den lilla väljaren och dragit lite i opaciteten
  • Lagt på ännu en övertoningskarta men denna gången i svartvitt
  • Ändrat från normal till mjukt ljus för att få lite mer kontrast, sedan dragit lite igen i opaciteten
  • Sedan har jag tatt enfärgad - mörkblå och ändrat från normal till uteslutning och ändrat opaciteten
 
Detta har dock inte min brillianta hjärna kommit på utan jag har sett det på lite andra bloggar, men jag tyckte det blev en bra färgton av det och varför inte sprida det vidare... Förresten sitter du säkert där med ps på engelska och fattar inte vad jag menar ibland för jag verkar vara den ända människan med ps på svenska men jag tror att du kan lista ut det mesta... 
 
Om ni ser någon bild här på bloggen eller om ni har sett någon, tveka inte med att fråga om redigeringen. Det är bara roligt att kunna dela med sig av sina knep och få respons på sina bilder!
 
 
 
 
 
 
- Agnes

Kommentarer
Postat av: Jarina / foto

Svar: Tack snälla så glad jag blir!

2012-07-31 @ 13:06:43
URL: http://jarinafoto.blogg.se
Postat av: Miinabrun

Finis!
Sv; tack!

2012-07-31 @ 13:42:44
URL: http://miinabrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback