Juliga lakan och trasiga tankar

 
Jag är rastlös och trött på att behöva ta på mig så mycket kläder. Jag är också trött på att vara i tiden då man plötsligt ska göra så viktiga val i livet. Dom kommer och säger till en, - Ta det lungt, vad du väljer kommer bara påverka resten av ditt liv. Jag har inte vart så här förvirrad sen jag skulle välja till gymnasiet. Jag pratar alltså om att välja nya kurser till 2:an och 3:an. Det känns som att plötsligt har man fått en månad på sig att skriva ner hela sitt kommande liv på ett papper.
 
Du är sexton år och du ska redan veta allt om ditt liv. 
 
Jag är livrädd att jag ska välja fel och att allt ska bli en enda pannkaka. Tänk om mitt vuxna jag kommer vakna upp en dag och tänkta att mitt sextonåriga jag allt satte mig i skiten med alla sina förvirrade uppfattningar om hur livet skulle se ut. 
 
Jag är bara sexton och livet har så otroligt brottom
 
 
 
 
 
 
 
- Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback